De Basis opleiding
Kwaliteitsmanagement is een praktijkgerichte kwaliteitsmanagement opleiding die
erop gericht is om helder en duidelijk de meest essentiële basis kennis en vaardigheden
binnen kwaliteitsmanagement aan te bieden. Door de zeer praktische invalshoek
vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse
praktijk.
|
|
Praktische
informatie |
Data
en plaatsen |
|
|
DAG-OPLEIDING
|
|
ONLINE / Rotterdam/ Antwerpen
Code: 1101.0243t.BKM-BE
23 mei 2024
13 juni
12 september
17 oktober
14 november
Examen 20 december 2024.
ONLINE / Rotterdam/ Antwerpen
Code: 1101.0243v.BKM-BE
12 september 2024
17 oktober
14 november
12 december
6 februari 2025
Examen 14 maart 2025
ONLINE / Rotterdam/ Antwerpen
Code: 1101.0243t.BKM-BE
12 december 2024
6 februari 2025
6 maart
10 april
8 mei
Examen 27 juni 2025.
|
|
|
|
|
|
Opleidingsduur
5 lesdagen
10.00 uur tot 16.00 uur
Groepsgrootte max 12 personen |
|
Opleidingsduur |
|
Opleidingsduur
Via Online is deze opleiding goed te volgen.
|
|
Diploma/certificaat
Bij voldoende
resultaat ontvangt u het gewaardeerde diploma “Ogive Basisopleiding
Kwaliteitsmanagement”. |
|
Kosten
Cursusgeld
€ 975,-
Literatuurkosten
€ 195,-
Opdrachtbegeleiding
€ 325
Examenkosten
€ 245,-
Arrangement en locatiekosten per dag
(All you can eat and drink Koffie, thee, lunch)
€ 24,50
Locatiekosten
€ 49,50 Bij online lessen zijn arrangementskosten lcatiekosten niet van toepassing. |
|
|
|
|
|
|
Doelgroep
Kwaliteitsmanagers
en alle medewerkers die een gedegen en direct toepasbare basiskennis op het
gebied van basis kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen.
Doel
en opzet van de opleiding
De basisopleiding Kwaliteits management biedt een totaaloverzicht en de meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een rol spelen.
Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting
plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk. Tijdens de opleiding maakt u
een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat. De resultaten
worden door de ervaren docent uitvoerig besproken.
Voorbereiding en studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
Vooropleiding
Middelbaar tot hoger werk en denkniveau.
Vrijstelling
Dit diploma geeft u recht op vrijstelling voor een module van de Ogive HBO Kwaliteitsmanagement opleiding. Voor verdere informatie, neem contact op met één van onze adviseurs (0031-79 – 361 9201).
Aanpak
Deze opleiding is zeer actief en praktisch, maar volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de basisopleiding kwaliteitsmanagement. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Methode
Wij maken gebruik
van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te
leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het
mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren. |
Studieprogramma
In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Positiebepaling
kwaliteitszorg
- Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
- De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
- De kwaliteitsafdeling
- Rol van de kwaliteitsmanager.
Kwaliteitsmodellen
- Nieuwste versies van INK, ISO9001:2015, JCI, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten.
Lean management
ISO 50501 Innovation management.
- BRC
- GDPR Privacy
- Health and safety
- ISO 14001:2015 milieu
Het
kwaliteitssysteem en -handboek
- Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
- Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
- Procedures opstellen
- Flowcharts maken
- Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
- Certificatie en accreditatie
Meten
en sturen van organisatiekwaliteit
- Methoden en technieken
- Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
- Verbeteringen signaleren en invoeren
Interne
en externe audits
- Wat is een audit
- Waarom audits?
- Rol binnen de verbetercyclus
- Organiseren van interne audits en
voorbereiden van externe audits
- Het kiezen van de juiste verbeteringen
Communicatieve vaardigheden
- Interpersoonlijke communicatie
- Interviewvaardigheden
- Het geven van feedback
- Communicatie bevorderen
Adviesvaardigheden
- Wat is een advies
- Het adviestraject en -acceptatie
- Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
- Adviesstijlen en -strategieën
Rapporteren
- Presentatietechniek
- Mondeling en schriftelijk presenteren van de
kwaliteitsrapportages
|