Opleiding

Zakelijke Communicatieve Vaardigheden

 

De opleiding Zakelijke Communicatieve Vaardigheden is een praktijkgerichte opleiding waarin u leert om effectief te communiceren. U leert uzelf en uw gesprekspartners beter kennen en gebruikt die kennis om effectief te communiceren. We leren u op een persoonlijke manier en met resultaat te communiceren: 1-persoonlijke vaardigheden; 2-interpersoonlijke vaardigheden; 3-groepsvaardigheden en 4-communicatieve vaardigheden.

Kleine groepen en vele oefeningen onder begeleiding van een zeer ervaren trainer maken deze opleiding leuk, praktisch en direct toepasbaar op het werk en in privé.  

communicatieve_vaardigheden

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

Avond

 

 

Amsterdam/ Utrecht/ Rotterdam / Zoetermeer
Code: 314.021.ZCV
12 april 2012
3 mei
24 mei

Amsterdam/ Utrecht/ Rotterdam / Zoetermeer
Code: 314.022.ZCV
5 september 2012
3 oktober

17 oktober

 

 

 

 

 

 

 

 

4

Opleidingsduur

3 dagen

10.00 uur tot 16.00 uur

 

6

Opleidingsduur

 

 

8

Diploma/certificaat

Na afloop van deze opleiding ontvangt u het certificaat Communicatievaardigheden

 

10

Kosten               

Cursusgeld                  € 995,-

Literatuurkosten           € 125,-

 

 

(exclusief de kosten van het arrangement à € 48,- per dag) (Koffie, thee, lunch, fris, zaal)
Cususgeld is btw vrij

 

 

 

 

Afgeronde rechthoek: Ga naar inschrijfformulier

 

 

Andere cursisten kozen ook voor:

 

Snellezen en Onthouden

 

 

 

 

Doelgroep
De opleiding Zakelijke Communicatieve vaardigheden is speciaal ontwikkeld voor iedereen die hun communicatieve vaardigheden willen verbeteren.  

Doel en opzet van de opleiding
De opleiding is erop gericht om helder en duidelijk te communiceren. Deze opleiding richt zich op de mondelinge communicatie.
Deze boeiende opleiding is opgezet vanuit de bedrijfspraktijk. Aan de hand van een aantal uitdagende cases krijgt u tijdens de opleiding meerdere keren persoonlijke feedback op uw communicatieve vaardigheden en andere oefeningen, zodat u geconstateerde verbeterpunten direct kunt oefenen.

 

Voorbereiding en studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 tot 5 uur per studiebijeenkomst.

 

Vooropleiding
Aan deze opleiding worden geen specifieke vooropleidingseisen gesteld.

 

Aanpak
Deze praktische training wordt stap voor stap opgebouwd. Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding. Deze opleiding is zeer actief en praktisch, maar volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemers.  

De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waardoor het oefenen met communicatie erg leuk wordt en experimenteren mogelijk is. Tijdens de opleiding krijgt u individueel feedback. Deze feedback kunt u tijdens de opleiding oefenen.

 

Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

 

Methode

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding individueel maatwerk te blijven leveren.

 Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

 

Deel I Persoonlijke vaardigheden
- Zelfinzicht ontwikkelen
- Stress managen
- Creatief problemen oplossen


Assertiviteit
U leert een visie overtuigend en met gezag over te brengen

Probleemoplossing
U leert door middel van systematische analyse en methodische aanpak te komen tot doelbewuste, geaccepteerde, duidelijke en uitvoerbare oplossingen voor geconstateerde problemen

Creativiteit
U leert creatief uw gesprek te leiden

Ethiek
U leert een kritische afweging te maken over situaties waarin strijdige waarden en normen aan de orde zijn.

Deel II Interpersoonlijke vaardigheden
- U leert technieken over coaching, counseling en ondersteunende communicatie
- Macht en invloed verwerven
- Anderen motiveren
- Conflicten te managen

Resultaatgerichtheid
U leert de aandacht van collega's en het team terichten op het resultaat van het project om de daarmee te realseren hoofddoelen te bereiken

Onderhandelen
U leert de basisvaardigheden van het effectief onderhandelen.

Deel III Groepsvaardigheden
- Empowerment en delegeren
- Effectieve teams vormen

Hoe kunt u anderen aansturen en motiveren in hun taak en rol, zodanig dat gestelde doelen bereikt worden?

Betrokkenheid en motivatie
-Maslov
-Herkennen van en omgaan met weerstanden
-Omgaan met onkunde, onbegrip, verborgen weerstand, openlijke weerstand, rationele weerstand, emotionele weerstand.
-Omgaan met lastige mensen, negatieve denkers, criticasters, afstandelijken, intriganten

Teamwerk
U leert hoe u teams effectief aan kunt sturen

Overleg en advies
U leert te denken uit verschillende perspectieven om een geaccepteerde oplossing te bereiken.

Deel IV Communicatieve vaardigheden
- U leert mondeling en schriftelijk effectief te presenteren
- Vraaggesprekken voeren
- Vergaderingen leiden



 

 

<