DOCTYPE= "HTML" Ogive - Kwaliteitsmanagement voor het MKB Midden en Kleinbedrijf - kleine en middelgrote ondernemingen - kwaliteitsmedewerker

Opleiding

Kwaliteitsmanagement

Midden- en Kleinbedrijf (MKB)

 

De opleiding Kwaliteitsmanagement MKB (Midden en Kleinbedrijf) of Kleine en Middelgrote ondernemingen is een praktijkgerichte kwaliteitsmanagement opleiding die speciaal voor kleine organisaties is ontwikkeld.

 

De opleiding is erop gericht om

1-kwaliteit binnen de organisatie toe te passen

2-direct toepasbare kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement te bieden.

 

Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.

 

Praktische informatie

Data en plaatsen

 

 

DAG-OPLEIDING

 

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.086.BKM-MKB

15 oktober 2018
26 november.
4 februari (een dagdeel).

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.087.BKM-MKB

12 november 2018
26 november
4 februari 2019 (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.088.BKM-MKB

12 december 2018
13 februari 2019
17 april 2019 (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.090.BKM-MKB

16 januari 2019
13 februari
17 april (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.091.BKM-MKB

6 februari 2019
13 februari
17 april (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.092.BKM-MKB

6 maart 2019
5 juni
28 augustus (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.093.BKM-MKB

3 april 2019
5 juni
28 augustus (een dagdeel)

Amsterdam/Rotterdam/ Utrecht
Code: 1101.094.BKM-MKB

1 mei 2019
5 juni
28 augustus (een dagdeel)




 

 

 

 

 

 

Opleidingsduur

5 dagdelen ( 2,5 dagen)

10.00 uur tot 16.00 uur

Groepsgrootte max 12 personen

 

Opleidingsduur

 

 

Afgeronde rechthoek: E

Opleidingsduur

 

 

Diploma/certificaat

Bij voldoende resultaat ontvangt u het deelnamebewijs Kwaliteitsmanagement MKB. 

 

Kosten               

Cursusgeld btw vrij € 475,-

indien gewenst

Literatuurkosten € 175,-

Arrangementskosten 2 dagen x €48,- + € 24 (halve dag)

   

 

 

 


 

 

 

Andere cursisten kozen ook voor:

 

Professioneel Audits Organiseren en Uitvoeren

 

HBO Kwaliteitsmanagement

 

 

 

Doelgroep

Eigenaren, kwaliteitsfunctionarissen /managers en alle medewerkers in kleine organisaties die kwaliteitsmanagement snel willen toepassen.

Doel en opzet van de opleiding

De opleiding Kwaliteitsmanagement Midden en Kleinbedrijf biedt een totaaloverzicht en de meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een rol spelen. Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk. Tijdens de opleiding maakt u een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat. De resultaten worden door de ervaren docent uitvoerig besproken.

 

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
 

Vooropleiding

MBO+/HBO werk en denkniveau.
 

Aanpak

Deze opleiding is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.

Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

 

Methode

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren.

 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Module 1
Kwaliteitsmanagement en -instrumenten  

Positiebepaling kwaliteitszorg

  • Wat is kwaliteit
  • Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg.
  • Functie van kwaliteitszorg in de organisatie
  • De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu en veiligheid
  • Meerwaarde van Kwaliteit voor de MKB organisatie en voor klanten
  • Rol van de kwaliteitsfunctionaris.

 

 

Kwaliteitsmodellen

  • Nieuwste versies van INK, ISO9001:2008, ISO9001:2015,IIP, Gouden, Zilveren, Bronzen Keurmerk, laatste versie van HKZ, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten, HACCP
  • Kwaliteitsmodellen voor dienstverlenende organisaties
  • Wet en regelgeving voor milieu
  • Milieunorm ISO 14001
  • Arbozorg en -management systeem OHSAS 18001
  • Lean management en Six Sigma
  • Invloed van wetgeving, ARBO, WIA
  • De juiste norm en het kwaliteitsmodel kiezen voor uw organisatie

 

Het kwaliteitssysteem en kwaliteitshandboek opzetten

  • Opstellen van een bruikbaar kwaliteitshandboek
  • Procedures opstellen
  • Flowcharts maken
  • Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
  • Invoeren van een kwaliteitssysteem
  • Certificatie en accreditatie

 

Meten en sturen van organisatiekwaliteit

  • Methoden en technieken
  • Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
  • Verbeteringen signaleren en invoeren

 

Interne en externe audits

  • Rol binnen de verbetercyclus
  • Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
  • Audits uitvoeren
  • Het kiezen van de juiste verbeteringen