Opleiding

Basisopleiding Kwaliteitsmanagement

 

Basisopleiding kwaliteitsmanagement

Tijdens deze boeiende  Basisopleiding Kwaliteitsmanagement leer je de meest essentiele onderwerpen om je uitdagende functie uit te voeren.

Tijdens de gehele basisopleiding kwaliteitsmanagement kan je met de coach en mededeelnemers jouw situaties doorspreken om tot inspirerende inzichten te komen.

 

Basis kwaliteitsmanagement

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

E-Learning


Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code:
1101.0243t.BKM

23 mei 2024
13 juni
12 september
17 oktober
14 november
Examen 20 december 2024
..
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code:
1101.0243v.BKM

12 september 2024
17 oktober
14 november
12 december
6 februari 2025

Examen 14 maart 2025
.

Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code:
1101.0243t.BKM

12 december 2024
6 februari 2025

6 maart
10 april
8 mei
Examen 27 juni 2025


 

 
   
 
 

Opleidingsduur

U kunt kiezen voor de dagopleiding:
5 dagen

10.00 uur tot 16.00 uur.

Basisopleiding kwaliteitsmanagement

Opleidingsduur

 

Afgeronde rechthoek: E

Opleidingsduur

 

Basis kwaliteitsmanagement

Diploma/certificaat

De opleiding wordt afgesloten met een examen. Bij voldoende resultaat ontvangt u het gewaardeerde diploma “Basis Kwaliteitsmanagement”.

Basisopleiding kwaliteitsmanagement

Kosten               

Cursusgeld          
€ 995,-

Studiematerialen
€ 195,-

Opdrachtcoaching
€ 325,-

Examenkosten
€ 245,-

Arrangementskosten
Wanneer lessen op locatie worden verzorgt hebben we te maken met locatiekosten (39,50 per dag) en met arrangementskosten (27,50 per dag) voor een uitgebreide "All you can eat" lunch en onbeperkt koffie en thee.
U kunt op het inschrijfformulier de kosten doorstrepen wanneer er geen arrangement en locatie gewenst is.
Alle bedragen ex btw

 

 

 

 

LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !

 

Doelgroep

Kwaliteitsfunctionarissen/managers en alle medewerkers die een gedegen en direct toepasbare basiskennis op het gebied van basis kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen.

Doel en opzet van de opleiding

De basisopleiding Kwaliteits management biedt een totaaloverzicht en de meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een rol spelen. Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.

Tijdens de basisopleiding kwaliteitsmanagement maakt u een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat.

De resultaten worden door de ervaren docent van de basisopleiding kwaliteitsmanagement uitvoerig besproken.

Voorbereiding en studiebelasting

De basisopleiding kwaliteitsmanagement theorie en het maken van de basisopleiding kwaliteitsmanagement praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst. 

Werk en denkniveau

MBO+ / HBO werk en denkniveau

Aanpak

Deze basisopleiding kwaliteitsmanagement is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en kwaliteitsmanagers.

De basisopleiding kwaliteitsmanagement vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.

Voor de basisopleiding kwaliteitsmanagement ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.

Studiemateriaal

Ogive gebruikt voor de basisopleiding kwaliteitsmanagement de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op deze basisopleiding kwaliteitsmanagement.
Voor aanvang van de basisopleiding kwaliteitsmanagement ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Methode

Wij maken binnen de basisopleiding kwaliteitsmanagement gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.

Hiermee is het mogelijk ook tijdens de basisopleiding kwaliteitsmanagement individueel maatwerk te blijven leveren.

 

Studieprogramma

In deze boeiende basisopleiding kwaliteitsmanagement komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Positiebepaling kwaliteitszorg

  • Wat is kwaliteit
  • Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
  • De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
  • De kwaliteitsafdeling
  • Rol van de kwaliteitsfunctionaris

Kwaliteitsmodellen en aanpak

  • INK, ISO9001, IIP, JCI, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten. Lean management,  TQM
  • Invloed van wetgeving
  • Qualitycontrol, proceskwaliteit, procesoptimalisatie
  • Lean sixsigma, kanban

Het kwaliteitssysteem en -handboek

  • Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
  • Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
  • Procedures opstellen
  • Flowcharts/ stroomschema's maken
  • Werkinstructies
  • Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
  • Certificatie en accreditatie

Meten en sturen van organisatiekwaliteit

  • Methoden en technieken
  • Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
  • Verbeteringen signaleren en invoeren
  • Procesbeheersing

Interne en externe audits

  • Audits achtergronden en toepassingen
  • Rol binnen de verbetercyclus
  • Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
  • Audits uitvoeren
  • Audits rapporteren

Communicatieve vaardigheden

  • Interpersoonlijke communicatie
  • Interviewvaardigheden
  • Het geven van feedback
  • Communicatie bevorderen
  • Leiderschapsstijlen

Adviesvaardigheden

  • Wat is een advies
  • Het adviestraject en -acceptatie
  • Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
  • Adviesstijlen en -strategieën

Rapportagevaardigheden

  • Procedures en instructies schrijven voor de doelgroep
  • Zorgen dat diverse doelgroepen dezelfde boodschap onthouden
  • Structureren van handboek teksten

Presentatievaardigheden

  • Presenteren voor de verschillende doelgroepen
  • Luisteraars boeien en betrekken
  • Presentaties structureren

Praktijk en oefeningen

  • Diverse praktijkoefeningen en cases en andere vormen van interactief leren.