Basisopleiding kwaliteitsmanagement
Tijdens deze boeiende Basisopleiding Kwaliteitsmanagement leer je de meest essentiele onderwerpen om je uitdagende functie uit te voeren.
Tijdens de gehele basisopleiding kwaliteitsmanagement kan je met de coach en mededeelnemers jouw situaties doorspreken om tot inspirerende inzichten te komen.
|
|
Praktische informatie |
Data en plaatsen |
Dag |
E-Learning |
.
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0246t.BKM
12 december 2024
6 februari 2025
6 maart
10 april
8 mei
Examen 27 juni 2025.
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0247t.BKM
30 januari 2025
6 februari
6 maart
10 april
8 mei
Examen 27 juni 2025
|
|
|
|
|
|
Opleidingsduur
U kunt kiezen voor de dagopleiding:
5 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur. |
|
Opleidingsduur
|
|
Opleidingsduur
|
|
Diploma/certificaat
De opleiding wordt afgesloten met een examen. Bij
voldoende resultaat ontvangt u het gewaardeerde diploma “Basis
Kwaliteitsmanagement”.
|
|
Kosten *)
Cursusgeld
€ 975,-
Studiematerialen
€ 195,-
Scriptiebegeleidingskosten
€ 325,-
Examenkosten
€ 245,-
*)
Deze kosten gelden wanneer de inschrijving is ontvangen
voor 31-12-2024.
Daarna gelden de tarieven van 2025.
Wanneer lessen op locatie worden verzorgt hebben we te maken met locatiekosten (39,50 per dag) en met arrangementskosten (27,50 per dag) voor een uitgebreide "All you can eat" lunch en onbeperkt koffie en thee.
Alle bedragen ex btw
Bij online lessen zijn arrangements- en locatiekosten niet van toepassing.
|
|
LET op: Brochure aangevraagd? Kijk ook in uw SPAM-box !
|
|
|
|
Doelgroep
Kwaliteitsfunctionarissen/managers
en alle medewerkers die een gedegen en direct toepasbare basiskennis op het
gebied van basis kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen.
Doel
en opzet van de opleiding
De basisopleiding Kwaliteits management biedt een totaaloverzicht en de
meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een
rol spelen. Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting
plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.
Tijdens de basisopleiding kwaliteitsmanagement maakt u
een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat.
De resultaten
worden door de ervaren docent van de basisopleiding kwaliteitsmanagement uitvoerig besproken.
Voorbereiding en studiebelasting
De basisopleiding kwaliteitsmanagement theorie en het maken van de basisopleiding kwaliteitsmanagement praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
Werk en denkniveau
MBO+ / HBO werk en denkniveau
Aanpak
Deze basisopleiding kwaliteitsmanagement is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en kwaliteitsmanagers.
De basisopleiding kwaliteitsmanagement vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
Voor de basisopleiding kwaliteitsmanagement ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt voor de basisopleiding kwaliteitsmanagement de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op deze basisopleiding kwaliteitsmanagement.
Voor aanvang van de basisopleiding kwaliteitsmanagement ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Methode
Wij maken binnen de basisopleiding kwaliteitsmanagement gebruik
van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te
leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.
Hiermee is het
mogelijk ook tijdens de basisopleiding kwaliteitsmanagement individueel maatwerk te blijven leveren.
|
Studieprogramma
In deze boeiende
basisopleiding kwaliteitsmanagement komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Positiebepaling
kwaliteitszorg
- Wat is kwaliteit
- Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
- De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
- De kwaliteitsafdeling
- Rol van de kwaliteitsfunctionaris
Kwaliteitsmodellen en aanpak
- INK, ISO9001, IIP, JCI, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten. Lean management, TQM
- Invloed van wetgeving
- Qualitycontrol, proceskwaliteit, procesoptimalisatie
- Lean sixsigma, kanban
Het
kwaliteitssysteem en -handboek
- Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
- Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
- Procedures opstellen
- Flowcharts/ stroomschema's maken
- Werkinstructies
- Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
- Certificatie en accreditatie
Meten
en sturen van organisatiekwaliteit
- Methoden en technieken
- Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
- Verbeteringen signaleren en invoeren
- Procesbeheersing
Interne
en externe audits
- Audits achtergronden en toepassingen
- Rol binnen de verbetercyclus
- Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
- Audits uitvoeren
- Audits rapporteren
Communicatieve vaardigheden
- Interpersoonlijke communicatie
- Interviewvaardigheden
- Het geven van feedback
- Communicatie bevorderen
- Leiderschapsstijlen
Adviesvaardigheden
- Wat is een advies
- Het adviestraject en -acceptatie
- Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
- Adviesstijlen en -strategieën
Rapportagevaardigheden
- Procedures en instructies schrijven voor de doelgroep
- Zorgen dat diverse doelgroepen dezelfde boodschap onthouden
- Structureren van handboek teksten
Presentatievaardigheden
- Presenteren voor de verschillende doelgroepen
- Luisteraars boeien en betrekken
- Presentaties structureren
Praktijk en oefeningen
- Diverse praktijkoefeningen en cases en andere vormen van interactief leren.
|