De geaccrediteerde Basisopleiding Kwaliteitsmanagement is een praktijkgerichte kwaliteitsmanagement opleiding die erop gericht is om helder en duidelijk de meest essentiële basis kennis en vaardigheden binnen kwaliteitsmanagement aan te bieden.
Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.
Omdat ook wij ons houden aan de overheidsmaatregelen zullen we deze opleiding gewoon starten, maar dan ONLINE.
Wij willen namelijk graag de sector en hun medewerkers en managers blijven helpen met hun ontwikkeling.
Daarom kunt u gewoon uw lesprogramma ONLINE via e-college volgen en met begeleiding werken naar het examen toe.
Nadat de overheid de maatregelen heeft opgeheven kunnen we de opleidng weer op locatie
verzorgen.
|
 |
Praktische informatie |
Data en plaatsen |
Dag |
E-Learning |
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0212.BKM
15 maart 2021
22 maart
19 april
31 mei
21 juni 2021
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0213.BKM
27 mei 2021
23 september
14 oktober
25 november
23 december
Examen 28 januari 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0214.BKM
24 juni 2021
23 september
14 oktober
25 november
23 december
Examen 28 januari 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0215.BKM
9 september 2021
23 september
14 oktober
25 november
23 december
Examen 28 januari 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0216.BKM
18 november 2021
17 februari 2022
24 maart
28 april
19 mei
Examen 24 juni 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0217.BKM
16 december 2021
17 februari 2022
24 maart
28 april
19 mei
Examen 24 juni 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0220.BKM
13 januari 2022
17 februari
24 maart
28 april
19 mei
Examen 24 juni 2022
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0221.BKM
3 februari 2022
17 februari
24 maart
28 april
19 mei
Examen 24 juni 2022
|
|
|
|
|
 |
Opleidingsduur
U kunt kiezen voor de dagopleiding:
5 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur. |
 |
Opleidingsduur |
 |
Opleidingsduur
2 livebijeenkomsten
(2 dagdelen)
8 E-sessies |
 |
Diploma/certificaat
De opleiding wordt afgesloten met een examen. Bij
voldoende resultaat ontvangt u het gewaardeerde diploma “Basis
Kwaliteitsmanagement”. |
 |
Kosten
Cursusgeld € 975,-
Literatuurkosten € 195,-
Opdrachtbegeleiding / examenkosten € 235,-
(exclusief
de kosten van het arrangement 5 x € 49,- ex btw)
(Koffie, thee, lunch, fris en zaalhuur).
PS: Arrangementskosten vervallen bij online lessen.
|
|
LET op: Brochure aangevraagd? Kijk ook in uw SPAM-box !
|
|
|
|
Doelgroep
Kwaliteitsfunctionarissen/managers
en alle medewerkers die een gedegen en direct toepasbare basiskennis op het
gebied van basis kwaliteits management willen ontwikkelen.
De opleiding is breed toepasbaar in zowel bedrijven als overheid en zorg en welzijn.
Doel
en opzet van de opleiding
De basisopleiding Kwaliteits management biedt een totaaloverzicht en de
meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een
rol spelen. Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting
plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk. Tijdens de opleiding maakt u
een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat. De resultaten
worden door de ervaren docent uitvoerig besproken.
Voorbereiding en studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
Vooropleiding
MBO+ / HBO werk en denkniveau. Vrijstelling
Dit diploma geeft u recht op vrijstelling voor een module van de Ogive HBO Kwaliteitsmanagement opleiding. Voor verdere informatie, neem contact op met één van onze adviseurs (079 – 361 9201).
Aanpak
Deze opleiding is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de basisopleiding kwaliteitsmanagement. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Methode
Wij maken gebruik
van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te
leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het
mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren.
Accreditaties en studiepunten
(Vraag gratis brochure aan) |
Studieprogramma
In deze boeiende
opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Positiebepaling
kwaliteitszorg
- Wat is kwaliteit
- Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
- De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
- De kwaliteitsafdeling
- Rol van de kwaliteitsfunctionaris
Kwaliteitsmodellen
- nieuwste versies van INK, ISO9001:2015, IIP, JCI, NIAZ, PREZO, HACCP, BRC, Gouden, Zilveren, Bronzen Keurmerk, nieuwste versie van HKZ, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten. Lean management
- Invloed van wetgeving, ARBO, WIA
Het
kwaliteitssysteem en -handboek
- Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
- Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
- Procedures opstellen
- Flowcharts maken
- Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
- Certificatie en accreditatie
Meten
en sturen van organisatiekwaliteit
- Methoden en technieken
- Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
- Verbeteringen signaleren en invoeren
Interne
en externe audits
- Waarom audits?
- Rol binnen de verbetercyclus
- Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
- Het kiezen van de juiste verbeteringen
Communicatieve vaardigheden
- Interpersoonlijke communicatie
- Interviewvaardigheden
- Het geven van feedback
- Communicatie bevorderen
Adviesvaardigheden
- Wat is een advies
- Het adviestraject en -acceptatie
- Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
- Adviesstijlen en -strategieën
Rapportagevaardigheden
- Procedures en instructies schrijven voor de doelgroep
- Zorgen dat diverse doelgroepen dezelfde boodschap onthouden
- Structureren van handboek teksten
Presentatievaardigheden
- Presenteren voor de verschillende doelgroepen
- Luisteraars boeien en betrekken
- Presentaties structureren
Praktijk en oefeningen
- Diverse praktijkoefeningen en cases en andere vormen van interactief leren.
De opleiding wordt vaak gecombineerd met de training
Kwaliteitsaudits uitvoeren
Werkzaam in zorg of Welzijn?
Kijk dan op de webpagina
Basisopleiding kwaliteitsmanagement voor Zorg en welzijn
|