Opleiding |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Basisopleiding
Kwaliteitsmanagement België
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
De Basis opleiding
Kwaliteitsmanagement is een praktijkgerichte kwaliteitsmanagement opleiding die
erop gericht is om helder en duidelijk de meest essentiële basis kennis en vaardigheden
binnen kwaliteitsmanagement aan te bieden. Door de zeer praktische invalshoek
vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse
praktijk.
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Doelgroep Kwaliteitsmanagers
en alle medewerkers die een gedegen en direct toepasbare basiskennis op het
gebied van basis kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen.
Doel
en opzet van de opleiding De basisopleiding Kwaliteits management biedt een totaaloverzicht en de
meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een
rol spelen. Voorbereiding en studiebelasting Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst. Vooropleiding Middelbaar tot hoger werk en denkniveau. Dit diploma geeft u recht op vrijstelling voor een module van de Ogive HBO Kwaliteitsmanagement opleiding. Voor verdere informatie, neem contact op met één van onze adviseurs (0031-79 – 361 9201). Aanpak Deze opleiding is zeer actief en praktisch, maar volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers. Studiemateriaal Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de basisopleiding kwaliteitsmanagement. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal. Methode Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren. |
In deze boeiende
opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde: Positiebepaling
kwaliteitszorg + Wat is kwaliteit + Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg + De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu + De kwaliteitsafdeling + Rol van de kwaliteitsmanager.
Kwaliteitsmodellen +
nieuwste versies van INK, ISO9001:2008, ISO9001:2015, JCI, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten.
+ BRC + GDPR Privacy + Health and safety + ISO 14001:2015 milieu Het
kwaliteitssysteem en -handboek + Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek + Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten + Procedures opstellen + Flowcharts maken + Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem + Certificatie en accreditatie Meten
en sturen van organisatiekwaliteit + Methoden en technieken + Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s) + Verbeteringen signaleren en invoeren
Interne
en externe audits + Wat is een audit + Waarom audits? + Rol binnen de verbetercyclus + Organiseren van interne audits en
voorbereiden van externe audits + Het kiezen van de juiste verbeteringen Communicatieve vaardigheden
+ Interpersoonlijke
communicatie + Interviewvaardigheden + Het geven van feedback + Communicatie bevorderen
Adviesvaardigheden + Wat is een advies + Het adviestraject en -acceptatie + Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur + Adviesstijlen en -strategieën Rapporteren + Presentatietechniek + Mondeling en schriftelijk presenteren van de
kwaliteitsrapportages |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||