Hoger Kwaliteitsmanagement HBO niveau
De opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement HBO niveau is speciaal ontwikkeld voor kwaliteitsmedewerkers die kwaliteitszorg willen toepassen binnen hun organisatie in een industieomgeving of dienstverlening.
Met een overzichtelijk en efficiënt programma word je als (kwaliteits)manager voorbereid op alle essentiële thema's waar je in de kwaliteitspraktijk mee te maken krijgt.
In deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement HBO niveau leer je hoe je kwaliteitsmanagement op strategisch, tactisch en operationeel niveau kunt toepassen.
Daarnaast ga je aan de slag met nuttige praktijkopdrachten in je eigen werksituatie en wordt er veel aandacht besteed aan je persoonlijke opdracht.
Ook te raadplegen via Link:
Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau
Alleen de 3-daagse module Kwaliteitsmanagement volgen?
Link:
Hoger Kwaliteitsmanagement Module Kwaliteitsmanagement op HBO niveau
|
 |
Praktische
informatie |
Data en plaatsen |
Dag |
E-Learning |
Code: 1310.232c.HKM (Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)
1 juni
14 september
12 oktober
16 november
1 februari 2024
14 maart
25 april
17 mei
Examen 28 juni 2024
Code: 1310.233c.HKM (Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)
14 september 2023
12 oktober
16 november
1 februari 2024
14 maart
25 april
17 mei
6 juni
21 juni
Examen 5 juli 2024
131.0232b.HKM
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)
8 september 2023
24 november
15 december
19 januari 2024
9 februari
15 maart
12 april
10 mei
7 juni
Examen 28 juni 2024.
131.0232c.HKM
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)
6 oktober 2023
24 november
15 december
19 januari 2024
9 februari
15 maart
12 april
10 mei
7 juni
Examen 28 juni 2024
131.0232d.HKM
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)
3 november 2023
24 november
15 december
19 januari 2024
9 februari
15 maart
12 april
10 mei
7 juni
Examen 28 juni 2024
|
2310.231.EHKM
Start op:
1 januari
1 februari
1 maart
1 april
1 mei
1 juni
1 juli
1 september
1 oktober
1 november
1 december
Eigen tempo, eigen route
Examen:
jan en juni |
|
|
|
 |
Dagprogramma
9 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur. |
 |
Opleidingsduur
|
|
Opleidingsduur |
 |
Diploma / certificaat
Wanneer de opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau wordt afgerond met een voldoende, ontvangt u het gewaardeerde Ogive diploma Hoger kwaliteitsmanagement, verzorgd op HBO niveau.
|
 |
Kosten
Cursusgeld:
2925 ex btw
Literatuur:
Inclusief
Opdrachtbegeleiding:
Inclusief
Examenkosten
Inclusief
Arrangement
All you can eat and drink (Koffie, thee, lunch)
375 ex btw
|
|
LET op: Brochure aangevraagd? Kijk ook in uw SPAM-box !
Bent u werkzaam in de zorg of welzijn?
Raadpleeg dan de pagina:
Hoger Kwaliteitsmanagement Zorg en Welzijn HBO niveau
|
|
|
Doelgroep
Managers, adviseurs en medewerkers die een gedegen en direct toepasbare kennis op het gebied van kwaliteitsmanagement willen ontwikkelen.
De opleiding is gericht op:
-Dienstverlenende organisaties
-Productie organisaties
Doel
en opzet
Deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau heeft als doelen:
- Gedegen kennis en ervaringsbasis bieden
- Kwaliteitsmanagement in strategisch, tactisch en operationeel perspectief plaatsen
- Toepasbaar invoeringsplan opleveren.
Om dit te bereiken wordt tijdens de opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau gebruik gemaakt van een overzichtelijk en efficiënt programma.
Alle essentiële thema’s waarmee u in de praktijk als (kwaliteits)manager te maken krijgt, komen in deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau aan de orde.
In deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau plaatst u voortdurend de relevante management en kwaliteitsconcepten en vaardigheden in de dagelijkse praktijk.
U gaat tijdens de opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie. Bovendien wordt veel aandacht besteed aan uw persoonlijke opdracht en de gang van zaken rond het examen.
Een grondige afrondingsvoorbereiding aan het einde van deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau vormt een belangrijk onderdeel.
Voorbereiding en studiebelasting
Om de bijeenkomsten van deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau goed te kunnen voorbereiden zijn er opdrachten. Dit betekent dat de voorbereiding van elk van de bijeenkomsten van deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau ongeveer een studiebelasting van ca 5 – 7 uur is.
Werk en denkniveau
De opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau wordt op HBO niveau verzorgd.
Aanpak
De opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen, kwaliteitsadviseurs en kwaliteitsmanagers.
De opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
Wij maken in deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.
Hiermee is het mogelijk ook tijdens deze opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau individueel maatwerk te blijven leveren.
Studiemateriaal
De opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de praktijk. Voor aanvang van de opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Opleidingsduur
Het dagprogramma van de opleiding Hoger Kwaliteitsmanagement op HBO niveau duurt ca 9 - 11 maanden en omvat 9 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur.
|
Studieprogramma
Module 1 Kwaliteitsmanagement
Kwaliteitsmanagement modellen
- Toepassen van de nieuwste normen en modellen ISO9001, INK, EFQM, IIP, etc
- Balanced Scorecard, TQM six sigma, kwaliteitshandvesten, RUMBA, MANS
- Deming, Juran, Feigenbaum, Ishikawa, Imai, Crosby en andere guru's
- Benchmarking
- Wetgeving, milieu, ARBO, WIA.
- Risk management, Lean management.
Kwaliteit als prestatiecriterium
- Kwaliteitsbeleid
- Bedrijfskenmerken en hun besturing
- Van missie en visie naar het werken met prestatieindicatoren (KPI’s)
- Klantenfocus
- Strategisch kwaliteitsmanagement
- Risico-management
- Ontwerp-, proces- en productkwaliteit Methoden en technieken, 7 tools
- Verbeterinstrumenten
- Kwaliteit van diensten
- Productiviteitsverbetering
- Procesbeheersing
- Excellente organisatie
- Invloed van kwaliteit op kosten en baten.
- Lean management
Module 2 Verbeteren en borgen van bedrijfsprocessen
Leiderschap en cultuur
- Leiderschap en kwaliteitsmanagement
- Diverse vormen van leiderschap
- Leiderschap en verandering
- Cultuur en kwaliteitsmanagement
- Voor en achterkant van de organisatie
- Invoering van verbeteringen
- Persoonlijke stijl van de kwaliteits manager
Management van bedrijfsprocessen
- Kwaliteitsmanagement en ICT-, marketing- en personeelsmanagement
- Processen als waardeketens
- Proces- en ketenbeheersing
- Stappenplan voor procesanalyse
- Business process management
- Business process re-engineering
- Virtuele organisaties
- Procesbewaking
- Verbeteren met SCRUM.
Module 3 Kwaliteitsverbetering en -borging binnen de dienstverlening
Dienstverlenende organisaties of services aan klanten
- Strategische, tactische en operationele aspecten van serviceverlening
- Marketing, kwaliteit en klanttevredenheid.
- Customer journey, customer intimacy en customer service
- Duurzame relaties opbouwen met kwaliteitsmanagement
- Hostmanship toepassen
- Productiviteit en medewerkerstevredenheid
- Grönroos en service quality
- Front- en Back office valkuilen en tips
- Kwaliteitsinstrumenten voor innovatie
- Instrumenten en enquête-technieken toepassen, CQi, PROM, PREM voor diensten en productie
- Professionalisme, houding en gedrag en andere criteria
- Klachten- en servicemanagement
Certificering en accreditatie
- Interne-, externe audits en klachten gebruiken voor interne tevredenheid en klanttevredenheid
- Verschillende manieren van (positief) auditeren
- Interne en externe rapportages
- Certificerings- en accreditatieproces
Examenvoorbereiding
- 2 bijeenkomsten met daarin examen oefeningen en cases.
|