Opleiding

Post HBO Kwaliteitsmanagement


De opleiding PostHBO Kwaliteitsmanagement is gericht op klanttevredenheid, service, duurzame (keten)relaties, innovatie, efficiënte en effectieve bedrijfsvoering en het invoeren van aangepaste of nieuwe werkwijzen.

De zeer praktische invalshoek zorgt voor een optimale aansluiting van de theorie op de dagelijkse praktijk.



Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

E-Learning


1415.242a.PHKMZW
(ONLINE/ Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

11 juni 2024
17 september
8 oktober
12 november
17 december
28 januari 2025
25 februari
25 maart

1415.242b.PHKMZW
(ONLINE/ Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

10 september 2024
17 september
8 oktober
12 november
17 december
28 januari 2025
25 februari
25 maart.

 

 

 

 

 


 Ogive - Dag opleidingsduur

Opleidingsduur

Dagopleiding:
8 lesdagen vandeeld over 6 tot 8 maanden.

10.00 uur tot 16.00 uur

 

Opleidingsduur

 

 

Afgeronde rechthoek: E

Opleidingsduur

 

 

 

Diploma/certificaat

Inclusief

 

Kosten

Cursusgeld;
Ä 3975,-

Literatuur e.d.
Inclusief

Opdrachtbegeleiding 
Inclusief

Beoordelingskosten
Inclusief

Arrangement
570 euro


Online lessen: Geen arrangementskosten.

Alle bedragen zijn ex btw.



 

 

 

LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !

 

 


Doelgroep

Iedereen binnen een organisatie die zich op PostHBO niveau gedegen en direct toepasbare kwaliteitskennis wil ontwikkelen.

Doel en opzet van de opleiding

Deze opleiding PostHBO kwaliteitsmanagement heeft als doelen:

  1. De meest essentiële en actuele kwaliteitsmethoden en -technieken bieden die inzetbaar zijn voor klanttevredenheid, duurzame (keten)relaties, innovatie, efficiënte en effectieve bedrijfsvoering en het invoeren van aangepaste of nieuwe werkwijzen.
  2. Kwaliteitsmanagement inzetten op strategisch, tactisch en operationeel organisatieniveau.

Om dit te bereiken heeft deze opleiding PostHBO Kwaliteitsmanagement een overzichtelijk en efficiënt programma.

In deze opleiding PostHBO kwaliteitsmanagement plaatst u voortdurend de relevante management en kwaliteitsconcepten en vaardigheden in de dagelijkse praktijk.

U gaat ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie. Bovendien wordt veel aandacht besteed aan uw persoonlijke organisatie-analyse.

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 5 Ė 7 uur per studiebijeenkomst.

Opleidingsniveau

De opleiding PostHBO kwaliteitsmanagement wordt op HBO werk- en denkniveau verzorgd.

Aanpak

Deze opleiding is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemers.

De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.

Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding opleiding PostHBO kwaliteitsmanagement individueel maatwerk te blijven leveren.

Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Opleidingsduur

De opleiding PostHBO kwaliteitsmanagement bestaat uit 8 lesdagen die zijn verdeeld over 6 - 9 maanden doorlooptijd.


Studieprogramma

In deze opleiding komen de volgende boeiende onderwerpen aan bod:

Management en Organisatie

  • Business Context
  • Strategie en tactiek vertalen naar de werkvloer.
  • Sturen op service met KPI’s
  • Succesfactoren bepalen en vertalen naar succesvolle klantrelaties
  • Procesbeheersing
  • Service aansluiten op diverse typen klanten

Klanttevredenheid

  • Meten en verbeteren van klanttevredenheid
  • Enquetes
  • Feedbacksystemen
  • Verbeteren van klantervaringen

Serviceverlening

  • Kwaliteit van serviceverlening
  • Communicatieve vaardigheden

Duurzame (keten)relaties

  • Opbouwen en onderhouden van langdurige klantrelaties
  • Opbouwen en onderhouden van waardevolle ketenrelaties

Innovatie

  • Innovatieve praktijken en technologiën ter verbetering van de efficiëncy en effectiviteit van de productie en serviceverlening.

Efficiënte en effectieve bedrijfsvoering

  • Bedrijfsvoering effectief en efficiënt laten werken.

Change management

  • Strategiën voor het implementeren van nieuwe processen en procedures
  • Personeel, proces en technologie laten samenwerken
  • Begeleiden van het transformatieproces.