Effectieve Marketing via Internet
Cursus

IN de opleiding Effectieve Marketing leert u uw producten en diensten te promoten via het internet.
Hoe zorgt ervoor dat uw producten of diensten op internet gevonden worden en dat ze ook gekocht worden?

internet marketing

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

Avond

E-Learning

 

Amsterdam/ Utrecht/ Rotterdam / Zoetermeer

11 mei
25 mei
8 juni 2011

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogive - Dag opleidingsduur

Opleidingsduur

3 dagen

10.00 uur tot 16.00 uur

 

Ogive - Avond opleidingsduur

Opleidingsduur

 

 

Ogive - ELearning opleidingsduur

Opleidingsduur

 

 

Ogive - Diploma-certificaat

Diploma/certificaat

U voert tijdens de opleiding een aantal praktijkopdrachten uit.
Wanneer alle opdrachten zijn uitgevoerd ontvangt u het gewaardeerde certificaat “Online Marketing”.

 

 

Ogive - Kosten

Kosten               

Cursusgeld btw vrij € 995,-
Literatuurkosten € 175,-
Scriptie begeleiding € 225,-

(exclusief de kosten van het arrangement
(Zaal, koffie, thee, lunch, fris)

€ 48,-
per dag

   

 

 

 

 

 


Andere cursisten kozen ook voor:

Communicatieve vaardigheden voor managers/adviseurs

 

 

 

 

 

 

 

Doelgroep

(Marketing)managers, marketingmedewerkers, verkopers, online winkels en anderen die hun kennis over online marketing willen vergroten en direct in de praktijk willen brengen.

 

Doel en opzet van de opleiding

Het Internet en andere digitale media hebben marketing veranderd. Voor klanten geeft het een veel bredere keus in producten of diensten. Voor de organisatie geeft online marketing nieuwe mogelijkheden: leveren van nieuwe diensten en concurreren met grotere bedrijven.
Uw klanten gebruiken internet om hun keuze te bepalen via Google of via online advertenties. Bent u dan vindbaar en gebruikt u effectieve online marketing technieken?

In deze opleiding leert u hoe u online marketing kunt gebruiken om uw klanten ook via Internet te bereiken.


Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 2 – 3 uur per studiebijeenkomst.


Vooropleiding

Aan deze opleiding worden geen specifieke vooropleidingseisen gesteld.


Methode
Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding individueel maatwerk te blijven leveren.  

 

Aanpak

Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding. Deze opleiding is zeer actief en praktisch, maar volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemers.

 

De opleiding vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. 


Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

 

Internet marketing basis
+Introductie
+Kijk- lees- en klikgedrag
+Analyse van klantengedrag en concurrenten op het internet.

Macro omgeving
+Wettelijke en ethische zaken
+Technologie
+Marktwaarde
+Belastingszake
n

Internet strategie ontwikkeling
+Strategie formulering
+Strategie implementatie

Internet en de marketingmix

Internet en relatie marketing

Het leveren van de online klant beleving
+Beinvloeden van gedrag
+Inspelen op veranderde communicatie consumptie

+Internet 2.0
+Offline media
+Website als marketingmedium
+Vindbaarheid
+Navigatie en bruikbaarheid
+Webcontent en webtekst
+online-interactie en respons formulieren
+Testen en analyseren
+Landingspagina's
+Mobiel internet
+E-mail marketing


Planning van marketing campagnes

Digitale marketing mix


Marketing communicatie met behup van digitale media kanalen

+SEO, affiliate marketing
+opt-in email marketing met mobile SMS
+Online promotietechnieken

Evaluatie en verbetering van digitale kanaal performance

Business-to-consumer Internet marketing

Business-to-business Internet marketing