Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden
Zorg & Welzijn
HBO niveau

Ontdek uw impact en kracht als interne kwaliteitsadviseur!


Hogere kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau

Tijdens de opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn op HBO Niveau leer je de meest essentiele onderwerpen om je uitdagende kwaliteitsadvies functie uit te voeren.

Tijdens de opleiding kan je met de coach en mededeelnemers jouw situaties doorspreken om tot inspirerende inzichten te komen.



Ogive - Hoger Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en welzijn

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

E-Learning

     

131.0243d.HKAZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

18 september 2024
20 november
18 december
5 februari 2025
5 maart
2 april
7 mei
28 mei
25 juni.

131.0243d.HKAZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

16 oktober 2024
20 november
18 december
5 februari 2025
5 maart
2 april
7 mei
28 mei
25 juni




   
     
 

Ogive - Dag opleidingsduur

Opleidingsduur

9 lesdagen
10.00 uur tot 16.00 uur


Ogive - Avond opleidingsduur

Opleidingsduur

 

Ogive - ELearning opleidingsduur

Opleidingsduur

Ogive - Diploma-certificaat

Afronding

Wanneer u de opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau succesvol hebt afgerond ontvangt u het certificaat Hoger Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en welzijn

Ogive - Kosten

Kosten               

 

Cursusgeld
€ 3275,-

Literatuurkosten
Inclusief

Opdrachtbegeleiding
Inclusief

Opdrachtbeoordeling
Inclusief

Wanneer lessen op locatie worden verzorgt hebben we te maken met locatiekosten (39,50 per dag) en met arrangementskosten (27,50 per dag) voor een uitgebreide "All you can eat" lunch en onbeperkt koffie en thee.
Alle bedragen ex btw
Bij online lessen zijn arrangements- en locatiekosten niet van toepassing.

 


Andere cursisten kozen ook voor:

Hoger Kwaliteitsmanagement Zorg en Welzijn


Doelgroep

Kwaliteitsmedewerkers, kwaliteits functionarissen en kwaliteitsmanagers en iedereen die adviesvaardigheden willen ontwikkelen.

Doel en opzet van de opleiding

Deze opleiding heeft het doel om u de meest essentiële kennis en vaardigheden te bieden voor het helpen met het adviseren en begeleiden van de verbetering van werkprocessen.

U gaat ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie.

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 8 uur per studiebijeenkomst.


Werk- en denkniveau

Deelnemers hebben al ervaring met kwaliteitsmanagement.

Deze opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau wordt op HBO niveau verzorgd.

Programma op HBO niveau
Deze opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau is erop gericht om de cursist binnen korte tijd te ontwikkelen op HBO niveau.



Methode

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.

Hiermee is het mogelijk ook tijdens deze opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau individueel maatwerk te blijven leveren.
 

Aanpak

Voor de start van deze opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in het programma.

De opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemers.

Het vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.

Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op het lesprogramma.

Voor aanvang van deze opleiding Hogere Kwaliteitsadviesvaardigheden Zorg en Welzijn HBO niveau ontvangt u het volledige studiemateriaal.



Studieprogramma

De volgende onderwerpen komen aan de orde:

Module Advies-vaardigheden
U ervaart hoe u als interne kwaliteitsadviseur overkomt en welke adviesstijlen en -rollen bij u passen.

Persoonlijke intake

Adviesproces

  • Vertrouwensrelatie opbouwen met mensen binnen de organisatie.
  • Adviesrollen en verantwoordelijkheden
  • Fases in het adviesproces
  • Inzicht krijgen in de politieke processen binnen de organisatie.

Rol en inzicht in het optreden als adviseur

  • Kenmerken van een succesvolle adviseur
  • Werken in het krachtenveld van de organisatie.

Effectief communiceren en beïnvloeden

  • Adviescompetenties
  • Adviesproces managen
  • Ethiek dilemma's

Module Verandermanagement

  • Hoe vertaalt u die ontwikkelingen naar uw eigen organisatie?
  • U ervaart hoe u succesvol bedrijfsprocessen kunt helpen veranderen met blijvend resultaat.
  • Visie op en toepassen van bedrijfsprocesverbeteringen
  • Waarom veranderen zo gecompliceerd is.
  • Veranderen in dienstverlenende organisaties en productiebedrijven.
  • Samenhang tussen cultuur, technische systemen en politiek.
  • Methoden om veranderingen te begeleiden.
  • Veranderen in kleuren.
  • Wat is effectief en werkzaam en wat zijn de valkuilen?
  • De organisatie analyseren.
  • Soorten interventies en het interventieplan.
  • Voorbeelden van diagnosemodellen.
    Eisenhouwer principe, profijtformule, balanced score card, concurrentiestructuur, kernkwaliteiten,
  • teamrollen, cultuur, organizational iceberg, netwerkorganisatie, publiek-private samenwerking,
  • biografische fit, leercurve, veranderkrachten,
  • krachtenveld analyse, megatrends.

Hoe krijg je “ze” mee?

  • Hoe gaat u om met weerstand?
  • Welke strategieën zijn daarbij mogelijk?
  • Hoe zorgt u ervoor dat verbeter voorstellen “gedragen” worden?
  • Personal commitment statement, outplacement, protegéconstructies,
    Coaching, intensieve clinic,
  • feedbackgesprekken, spiegelen,
    T-group,
  • persoonlijke groei/opstellingen, networking,
  • Teambuilding, gaming, intervisie,
    Zelfsturende teams, openspace bijeenkomsten, appreciative inquiry, Kwaliteit van arbeid, strategische alliantievorming in kwaliteitszorg,
  • Strategische analyse, business process redesign (BPR),
    Mobiliteit en diversiteit, triple ladder,
  • Open systems planning, parallelle leerstructuren, kwaliteitscirkels,