PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement
De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement is speciaal ontwikkeld om bedrijfsprocessen te analyseren, te verbeteren en veranderingen te begeleiden.
De opleiding bevat uitgekiende en
afgestemde onderwerpen:
1-Kwaliteitsmanagemen
2-Proces management
Onze zeer ervaren docent laat u het vak beleven en begeleidt u
tijdens de opleiding.
|

|
Praktische informatie |
Data en plaatsen |
Dag |
E-Learning |
|
|
Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/
Code: 1312.232c.PHKPM
10 oktober 2023
14 november
12 december
16 januari 2024
6 februari
5 maart
9 april
7 mei
Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/
Code: 1312.233.PHKPM
14 november 2023
12 december
16 januari 2024
6 februari
5 maart
9 april
7 mei
4 juni
|
|
|
|
|

|
Opleidingsduur
8 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur
|

|
Opleidingsduur
|

|
Opleidingsduur |

|
Diploma/certificaat
Diploma
|

|
Kosten (2023)
Cursusgeld
€
1890,-
Literatuurkosten
€ 325,-
Opdr. coaching
€ 325,-
Beoordeling opdracht
€ 195,-
Exclusief arrangements- en locatiekosten (gelden niet bij online lessen)
Arrangement
(Koffie, thee, lunch) per dag
€ 24,50
Locatiekosten per dag
€ 49,50 |
|
LET op: Brochure aangevraagd? Kijk ook in uw SPAM-box !
|
Andere cursisten kozen ook voor:
Training Snellezen en Onthouden
|
|
Doelgroep
De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement is gericht op kwaliteitsfunctionaris, kwalitietsadvideur of kwaliteitsmanager die beleids- en werkprocessen gaat optimaliseren.
Doel en opzet van
de opleiding
De opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement biedt de meest essentiële kennis en vaardigheden om kwaliteits- en bedrijfsprocessen in kaart te brengen, te herontwerpen en de
veranderingen door te voeren.
Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op
de dagelijkse praktijk.
Tijdens de opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement maakt de deelnemer een aantal opdrachten. De resultaten worden door de ervaren
docent uitvoerig besproken.
Studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de
praktijkopdrachten van de opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement betekenen een studiebelasting van ca 3 tot 5 uur per
studiebijeenkomst.
Vooropleiding
Het niveau van de opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement sluit aan op HBO werk- en denkniveau.
Aanpak
Deze opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd
op de behoeften van iedereen die bedrijfsprocessen in kaart moet brengen en
verbeteren.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van
kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt ook voor deze opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement de meest actuele studiematerialen en middelen, die
perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding
PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Methode
De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement maakt gebruik van de methode Personal Performance Learning
(PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden
binnen een opleidingsraamwerk.
Hiermee is het mogelijk ook tijdens de
opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement ind ividueel maatwerk te blijven leveren. |
Studieprogramma
In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Kwaliteitsmanagement
Strategie en beleid
- Bedrijfskenmerken en hun besturing
- Van missie en visie naar het werken met prestatieindicatoren (KPI’s)
- Kwaliteitsbeleid
- Klantenfocus
- Strategisch kwaliteitsmanagement
- Risico-management
Kwaliteitsmanagement modellen
- Toepassen van de nieuwste normen en modellen ISO9001, INK, EFQM, IIP, etc
- Balanced Scorecard, TQM six sigma, kwaliteitshandvesten, RUMBA, MANS
- Deming, Juran, Feigenbaum, Ishikawa, Imai, Crosby en andere guru's
- Benchmarking
- Risk management, Lean management.
Kwaliteit als prestatiecriterium
- Ontwerp-, proces- en productkwaliteit Methoden en technieken, 7 tools
- Verbeterinstrumenten
- Kwaliteitsinstrumenten
- Kwaliteit van diensten
- Productiviteitsverbetering
- Procesbeheersing
- Excellente organisatie
- Invloed van kwaliteit op kosten en baten.
Process Management principes
- Business Performance en Scorecards
- Relatie management
- Buiness Processen als integrators
- BPM framework
Stakeholder / Relatie analyse
- Stakeholder Classificatie en Segmentatie
- Stakeholder Visie / eisen
- Business Context Diagram
- KPI, CSF
- Kern
en ondersteunende processen
- Proces architectuurdiagrammen
- Proces- en project Scoping
- Procesmodellering,
- Modellering
Proces Organisatie Strategie
+Proces Eigendom / Verzorging
+Proces versus Functionele Structuren
+Partnerships en Business Proces +Outsourcing
+Business Process Orchestration
+Leaning, Feedback, Meting en +Procesverbetering
+SixSigma en andere technieken
Capability Alignment
Hoe stem je de capaciteit tussen afdelingen af op elkaar?
Meten en Benchmarken
Change management
Hoe kan je de aangepaste processen invoeren samen met je collega's?
Hoe zorg je dat het veranderingstraject op tijd start en is afgerond?
Hoe ga je met weerstand om?
|