PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement

De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement is speciaal ontwikkeld om bedrijfsprocessen te analyseren, te verbeteren en veranderingen te begeleiden.

De opleiding bevat uitgekiende en afgestemde onderwerpen:
1-Kwaliteitsmanagemen
2-Proces management

Onze zeer ervaren docent laat u het vak beleven en begeleidt u tijdens de opleiding.


Procesmanagement

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

E-Learning

 

 

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/
Code: 1312.234.PHKPM

4 juni 2024
9 september
7 oktober
4 november
2 december
20 januari 2025
3 februari
3 maart

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/
Code: 1312.234.PHPM

25 juni 2024
9 september
7 oktober
4 november
2 december
20 januari 2025
3 februari
3 maart

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/
Code: 1312.234.PHPM

2 september 2024
9 september
7 oktober
4 november
2 december
20 januari 2025
3 februari
3 maart

 



 

 

 

 

Opleidingsduur
8 lesdagen
10.00 uur tot 16.00 uur

 

Opleidingsduur


 

Afgeronde rechthoek: E

Opleidingsduur

 

Diploma/certificaat

Diploma


 

Kosten (2023)
Cursusgeld            
€ 1890,-

Literatuurkosten    
€ 325,-

Opdr. coaching  
€ 325,-

Beoordeling opdracht
€ 195,-

Wanneer lessen op locatie worden verzorgt hebben we te maken met locatiekosten (39,50 per dag) en met arrangementskosten (27,50 per dag) voor een uitgebreide "All you can eat" lunch en onbeperkt koffie en thee.
U kunt op het inschrijfformulier de kosten doorstrepen wanneer er geen arrangement en locatie gewenst is.
Alle bedragen ex btw




LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !



Andere cursisten kozen ook voor:

Training Snellezen en Onthouden

 


Doelgroep

De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement is gericht op kwaliteitsfunctionaris, kwalitietsadvideur of kwaliteitsmanager die beleids- en werkprocessen gaat optimaliseren.

Doel en opzet van de opleiding

De opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement biedt de meest essentiële kennis en vaardigheden om kwaliteits- en bedrijfsprocessen in kaart te brengen, te herontwerpen en de veranderingen door te voeren.

Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.

Tijdens de opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement maakt de deelnemer een aantal opdrachten. De resultaten worden door de ervaren docent uitvoerig besproken.

Studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten van de opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement betekenen een studiebelasting van ca 3 tot 5 uur per studiebijeenkomst.

Vooropleiding

Het niveau van de opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement sluit aan op HBO werk- en denkniveau.

Aanpak

Deze opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van iedereen die bedrijfsprocessen in kaart moet brengen en verbeteren.

 
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.

Studiemateriaal

Ogive gebruikt ook voor deze opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Methode

De opleiding PostHBO Kwaliteits- en procesmanagement maakt gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.

Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding PostHBO Kwaliteits- en Procesmanagement ind ividueel maatwerk te blijven leveren.

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Kwaliteitsmanagement

Strategie en beleid

  • Bedrijfskenmerken en hun besturing
  • Van missie en visie naar het werken met prestatieindicatoren (KPI’s)
  • Kwaliteitsbeleid
  • Klantenfocus
  • Strategisch kwaliteitsmanagement
  • Risico-management

Kwaliteitsmanagement modellen

  • Toepassen van de nieuwste normen en modellen ISO9001, INK, EFQM, IIP, etc
  • Balanced Scorecard, TQM six sigma, kwaliteitshandvesten, RUMBA, MANS
  • Deming, Juran, Feigenbaum, Ishikawa, Imai, Crosby en andere guru's
  • Benchmarking
  • Risk management, Lean management.

Kwaliteit als prestatiecriterium

  • Ontwerp-, proces- en productkwaliteit Methoden en technieken, 7 tools
  • Verbeterinstrumenten
  • Kwaliteitsinstrumenten
  • Kwaliteit van diensten
  • Productiviteitsverbetering
  • Procesbeheersing
  • Excellente organisatie
  • Invloed van kwaliteit op kosten en baten.

Process Management principes

  • Business Performance en Scorecards
  • Relatie management
  • Buiness Processen als integrators
  • BPM framework

Stakeholder / Relatie analyse

  • Stakeholder Classificatie en Segmentatie
  • Stakeholder Visie / eisen
  • Business Context Diagram
  • KPI, CSF
  • Kern en ondersteunende processen
  • Proces architectuurdiagrammen
  • Proces- en project Scoping
  • Procesmodellering,
  • Modellering

Proces Organisatie Strategie

+Proces Eigendom / Verzorging
+Proces versus Functionele Structuren
+Partnerships en Business Proces +Outsourcing
+Business Process Orchestration
+Leaning, Feedback, Meting en +Procesverbetering
+SixSigma en andere technieken


Capability Alignment

Hoe stem je de capaciteit tussen afdelingen af op elkaar?

Meten en Benchmarken

Change management

Hoe kan je de aangepaste processen invoeren samen met je collega's?

Hoe zorg je dat het veranderingstraject op tijd start en is afgerond?

Hoe ga je met weerstand om?