Hoger Advanced Management
Zorg en Welzijn
HBO Niveau


Hoger Advanced Management Zorg en Welzijn HBO niveau

Het opleidingsprogramma Hoger Advanced management Zorg en Welzijn HBO niveau is een praktisch toepasbare opleiding op Hbo werk- en denkniveau.

De opleiding is speciaal ontwikkeld voor managers en medewerkers in Zorg en Welzijn die in de organisatie zijn betrokken bij of verantwoordelijk voor het leveren van dienstverlening aan clienten en patienten.


HBO Voortgezet management

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

Avond

E-Learning

 

 

1336.231d.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

9 juni 2023
29 juni
1 september
29 september
10 november
8 december
26 januari 2024
1 maart
Examen.

1336.232c.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

1 september 2023
29 september
10 november
8 december
26 januari 2024
1 maart
5 april
26 april
Examen.


1336.231.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

10 november 2023
8 december
26 januari 2024
1 maart
5 april
26 april
24 mei
21 juni .






 

 1336.221.HAMZW-E
 
1 januari
1 februari
1 maart
1 april
1 mei
1 juni

1 juli
1 september
1 oktober
1 november
1 december


   

 

 

 

 

Ogive - Dag opleidingsduur

Opleidingsduur

8 dagen (16 bijeenkomsten)
10.00 uur tot 16.00 uur

 

Ogive - Avond opleidingsduur

Opleidingsduur

 

 

Ogive - ELearning opleidingsduur

Opleidingsduur

Online lessen

Ogive - Diploma-certificaat

Afronding

Deelnamebewijs en direct invoerbaar verbeterplan speciaal voor uw eigen organisatie

Ogive - Kosten

Kosten               

Cursusgeld
€ 1890,- btw vrij

 
Literatuurkosten
€ 325, ex btw

 

Coaching
€ 325, ex btw

 


 

Bij online zijn arrangementskosten en locatiekosten niet van toepassing.

Arrangement (All you can eat and drink Koffie, thee, lunch) per dag
€ 27,50
Locatiekosten per dag
€ 39,50




 

 

 

 

LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !


Andere cursisten kozen ook voor:

 

Eendaagse praktijktraining Helder onderzoeken, Analyseren met doordachte methode over het schrijven van rapporten en scripties

 

 

 

 

Doelgroep

Het programma Hoger advanced management Zorg en Welzijn is speciaal ontwikkeld voor managers en medewerkers in Zorg en welzijn

Doel en opzet van de opleiding

Doel van het programma Hoger advanced management Zorg en Welzijn is de cursist uitgebreide kennis en vaardigheden bij te brengen over alle essentiële thema’s waarmee u in de praktijk als manager te maken krijgt wanneer u diensten gaat aanbieden of bestaande diensten gaat verbeteren.

Hiervoor plaatst u voortdurend de relevante management concepten en vaardigheden in de dagelijkse praktijk.

U gaat ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie. Bovendien wordt veel aandacht besteed aan uw persoonlijke scriptie en de gang van zaken rond het examen.

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.

Werk- en denkniveau

Dit programma wordt op HBO werk en denkniveau verzorgd.

Methode

Wij maken gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de lessen individueel maatwerk te blijven leveren. 

Aanpak

Deze opleiding Hoger advanced management Zorg en Welzijn is zeer actief en praktisch, en speelt in op de behoeften van de deelnemers.

Het vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. 

Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd.
Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Studieresultaat

Direct invoerbaar verbeterplan speciaal voor uw organisatie.



 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding worden de volgende onderwerpen behandeld:

Module Leiderschap, strategisch en tactisch management

  • Ontwikkelingen in de Zorg en Welzijn
  • Programma Welzijn Nieuwe Stijl
  • Wet WMO
  • Wet Kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
  • Wet BIG
  • Wet zorg en dwang
  • Samenwerken in de keten


Analyse externe omgeving

  • Hoe stemt u de organisatie af op de klant?
  • Business definitie: visie en missie, doelstellingen, waarden
  • Wat is het verband tussen visie, missie?
  • Welke groeistrategie is geschikt voor een organisatie?
  • Hoe stemt u de Sterkten en Zwakten van uw organisatie af op de Kansen en Bedreigingen in de zorg?
  • Hoe speelt u in op de vraag van de cliënt / patiënt?
  • Welke Producten kunt u combineren met de marktvraag?
  • Hoe kunt u maatschappelijk verantwoord ondernemen?

Analyse interne omgeving

  • Hoe stemt u de missie en strategie af met uw reden van succes en hoe kunt u dat borgen? (KPI)
  • Hoe gebruikt u de Balanced Scorecard
  • Hoe bepaalt u de organisatiestructuur en cultuur?
  • Hoe kunt u de staffuncties effectief inzetten? (Personeel, Informatie, Organisatie, Financiën, automatisering, Communicatie en Huisvesting, marketing en kwaliteit)
  • Hoe kunt u de organisatie besturen en de mensen aansturen?
  • Welke praktische management instrumenten kunt u inzetten om de organisatie te meten en te besturen?
  • Hoe zorgt u dat u de budgetten kunt beheersen?
  • Welke informatie is nodig om uw personeel effectief in te zetten?

Module Afdelingen leiden, communiceren en veranderen

Afdelingen leiden

  • Welke eisen worden gesteld aan een zorgmanager?
  • Hoe kunt u de bedrijfsprocessen beheersen?
  • Hoe kunt u effectief organiseren, plannen en laten uitvoeren?
  • Hoe kunt u effectief communiceren?
  • Hoe laat u personeel instromen, ontwikkelen en uitstromen?
  • Welke rol heeft competentiemanagement?
  • Hoe rapporteert u aan het hoger management?

Afdelingen sturen

  • Hoe kunt u sturen op kengetallen (bijvoorbeeld KPI)
  • Hoe zet u kwaliteitsmanagement doelgericht in?
  • Hoe kunt u de organisatie laten leren?
  • Hoe kunt u de kwaliteitsmodellen inzetten voor een optimaal resultaat? (INK, Balanced scorecard, Deming, Feigenbaum, Servqual, Gronroos,)
  • Hoe maakt u de organisatie Lean, maar toch flexibel?

Leidinggeven en gedrag

  • Hoe motiveert u personeel?
  • Hoe krijg je ze mee?
  • Hoe om te gaan met roddelen?
  • Hoe analyseert u een cultuur?
  • Welke leiderschapsstijl werkt wel en welke niet?
  • Wat zijn de voor– en nadelen van zelfsturende Zorgteams?
  • Welke leiderschap theorieën zijn handig om te gebruiken?
  • U moet uw collega's aansturen. Wat nu?

Verandermanagement

  • Communicatieve vaardigheden die u nodig hebt als leidinggevende
  • Vaardigheden die nodig zijn om de organisatie aan te passen aan de veranderende eisen van de klant en verzekeraars.

Examenvoorbereiding