Post HBO Hoger management
Zorg en Welzijn


Je bent een ervaren manager of een startende manager in de sector Zorg en Welzijn.
Je wilt je verder ontwikkelenop hoger management niveau. Je zoekt een opleiding die op organisatie, afdeling en teamniveau de kennis en vaardigheden kan bieden die je nodig hebt om verder te kunnen groeien.

Deze opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn is speciaal ontwikkeld voor managers en medewerkers in Zorg en Welzijn.

Tijdens deze opleiding ga je met ondersteuning van een ervaren coach aan de slag met een zorgplan voor je afdeling/ team en pas je de verworven kennis toe om de haalbare doelen te behalen.

HBO Voortgezet management

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

Avond

E-Learning


1336.231d.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

9 juni 2023
29 juni
1 september
29 september
10 november
8 december
26 januari 2024
1 maart
Examen

1336.232c.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

1 september 2023
29 september
10 november
8 december
26 januari 2024
1 maart
5 april
26 april
Examen.


1336.231.HAMZW
(Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam)

10 november 2023
8 december
26 januari 2024
1 maart
5 april
26 april
24 mei
21 juni .


 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ogive - Dag opleidingsduur

Opleidingsduur

8 dagen (=16 bijeenkomsten)
10.00 uur tot 16.00 uur.

 

Ogive - Avond opleidingsduur

Opleidingsduur

 

Ogive - ELearning opleidingsduur

Opleidingsduur

 

 

Ogive - Diploma-certificaat

Afronding

Certificaat na uitvoerbaar verbeterplan.

 

Ogive - Kosten

Kosten               

Cursusgeld btw vrij indien gewenst € 1890,-
Literatuurkosten € 325,-
Opdrachtbegeleiding
Oopdrachtbeoordeling
€ 325,-
€ 195,-

Bij online zijn arrangements- en locatiekosten niet van toepassing.
Arrangement (All you can eat and drink lunch, Koffie, thee) per dag
€ 24,50
Locatiekosten per dag
€ 39,50



   

  

 

 

LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !


Andere cursisten kozen ook voor:

 

eendaagse praktijktraining Helder onderzoeken, Analyseren met doordachte methode over het schrijven van rapporten en scripties

 

 

 

Doelgroep

Je bent een ervaren manager of een startende manager in de sector Zorg en Welzijn.
Je wilt je verder ontwikkelenop hoger management niveau.

Je zoekt een opleiding die op organisatie, afdeling en teamniveau de kennis en vaardigheden kan bieden die je nodig hebt om verder te kunnen groeien.

Doel en opzet van de opleiding

Doel van de opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn is de cursist uitgebreide kennis en vaardigheden bij te brengen omte groeien als manager.

Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten in deze opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.

Opleidingsniveau

De opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn wordt op HBO werk- en denkniveau verzorgd.

Methode

Wij maken binnen deze opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het mogelijk ook tijdens de opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn individueel maatwerk te blijven leveren.  

Aanpak

Deze opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn is zeer actief en praktisch, en speelt in op de behoeften van de deelnemers.

De opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn vindt plaats in een veilige leeromgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
 


Studiemateriaal

Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn.

Voor aanvang van de opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn ontvangt u het volledige studiemateriaal.

 


 

Studieprogramma

In deze boeiende opleiding Post HBO Hoger Management in Zorg en Welzijn komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Strategisch- tactisch- en bestuursproces

  • Hoe kan je rekening houden met alle stakeholders van de organisatie?
  • Hoe kan je bepalen welke acties je kunt doen die voldoen aan de client wens en die gebruikmaken van de kansen?
  • Hoe kan je inspelen op eventuele concurrenten?
  • Hoe kan je de afdeling effectief sturen zonder burnout?
  • Cultuur voor je laten werken?
  • Businessmodellen
  • Voldoen aan wet- en regelgeving.
  • Aanpakken en technieken (PMC, Porter, BCG, PLC, SWOT, DEPEST, MVO, Ostenwalder, etc )

Marketing en informatietechnologie

  • Hoe kan je de technieken van marketing gebruiken in je organisatie en daarbuiten?
  • Hoe kan je hiervoor informatietechnologie inzetten?

Logistiekmanagement

  • Hoe kan je het logistiek proces aansluiten op de keten?
  • Hoe kan je de rol van Inkoop effectief inzetten?

Kwaliteitsmanagement

  • Hoe zet je kwaliteitsmanagement in om de client te helpen?
  • Hoe kun je de wachtrij verminderen, serviceniveau verhogen en clienttevredenheid verhogen?
  • Diverse kwaliteitsmodellen inzetten en gebruiken.

Operationeel management

  • Bedrijfsprocessen en structuren
  • Mintzberg, Heijnsdijk, Galbraith, Lawrence en Lorsch

Leidinggeven en veranderen
Leidinggeven en organisatiecultuur

  • Agile scrum aansturen van teams
  • Hoe kan je cultuur meetbaar maken en eventueel aanpassen?
  • In plaats van dat de manager oplossingsgericht zendt: hoe kan je iemand zelf met oplossingen laten komen?
  • Hoe te komen van proces naar daadkracht tijdens teamoverleggen?
  • Hoe geef je feedback: mooi verpakken of anders?

Verandermanagement

  • Hoe krijg je ze mee in de volgende verandering?
  • Hoe krijg je ze intern op een positieve manier mee?
  • Hoe kan je tijdens de verandering de veiligheid en het vertrouwen geven?