Je werkt als kwaliteitsmedewerker in een kleine organisatie.
Je wilt graag de basis leren van kwaliteitsmanagement.
Je wilt ook weten wat de functie inhoudt en welke de vaardigheden je voor je functie nodig hebt.
Tijdens de Basisopleiding Kwaliteitsmanagement Midden- en Kleinbedrijf leer je de meest essentiele onderwerpen om je uitdagende functie uit te voeren.
|
 |
Praktische
informatie |
Data
en plaatsen |
|
|
|
|
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0241t.BKM
18 januari 2024
8 februari
7 maart
4 april
9 mei
Examen 31 mei 2024
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0242v.BKM
7 maart 2024
4 april
9 mei
23 mei
13 juni
Examen 28 juni 2024.
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0243t.BKM-MKB
23 mei 2024
13 juni
12 september
17 oktober
14 november
Examen 20 december 2024..
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0243v.BKM-MKB
12 september 2024
17 oktober
14 november
12 december
6 februari 2025
Examen 14 maart 2025
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0243t.BKM-MKB
12 december 2024
6 februari 2025
6 maart
10 april
8 mei
Examen 27 juni 2025
|
|
|
|
|

|
Opleidingsduur
5 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur
Groepsgrootte max 12 personen. |

|
Opleidingsduur
|

|
Opleidingsduur
|

|
Afronding
Bij voldoende
resultaat ontvangt u het diploma Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf
|

|
Kosten
Cursusgeld
€ 975,-
Literatuurkosten
€ 195,-
Coaching
€ 225
Examen
€ 195,-
Bij online zijn arrangementskosten en locatiekosten niet van toepassing.
Arrangement
(All you can eat and drink Koffie, thee, lunch) per dag
€ 24,50
Locatiekosten per dag
€ 39,50
|
|
|
|
|
Andere cursisten
kozen ook voor:
HBO
Kwaliteitsmanagement
|
|
Doelgroep
Eigenaren, kwaliteitsfunctionarissen /managers en alle medewerkers in het Midden- en Kleinbedrijf die kwaliteitsmanagement snel willen toepassen.
Doel
en opzet van de opleiding
De Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf biedt de meest essentiele kennis en vaardigheden die binnen het kwaliteitsmanagement in het Midden en Kleinbedrijf een
rol spelen.
Door de zeer praktische invalshoek van deze Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf vindt een optimale aansluiting
plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.
Tijdens de Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf maak je
een aantal opdrachten, waarmee je zelf actief aan de slag gaat.
Voorbereiding en studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten tijdens de Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
Opleidingsniveau
De Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf wordt verzorgd op MBO+ werk en denkniveau.
Aanpak
Deze Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers.
De Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt.
Voor de start van de Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf krijg je een schriftelijke intake om je verwachtingen en leerdoelen helder te maken om ze te te verwerken in de opleiding.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt voor deze Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding.
Voor aanvang van de Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf krijg je het volledige studiemateriaal.
Methode
Wij maken binnen deze Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf gebruik
van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te
leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.
Hiermee is het
mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren. |
Studieprogramma
In deze boeiende
Basisopleiding Kwaliteitssmanagement Midden en Kleinbedrijf komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Positiebepaling
kwaliteitszorg
- Wat is kwaliteit
- Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
- De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
- De kwaliteitsafdeling
- Rol van de kwaliteitsfunctionaris
Kwaliteitsmodellen
- nieuwste versies van INK, ISO9001:2015, IIP, JCI, HACCP, BRC, nieuwste versie van HKZ, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten. Lean management
- Invloed van wetgeving, ARBO, WIA
- Handige tips
Het
kwaliteitssysteem en -handboek
- Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
- Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
- Procedures opstellen
- Flowcharts maken
- Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
- Certificatie en accreditatie
- Handige tips
Meten
en sturen van organisatiekwaliteit
- Methoden en technieken
- Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
- Verbeteringen signaleren en invoeren
- Handige tips
Interne
en externe audits
- Waarom audits?
- Rol binnen de verbetercyclus
- Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
- Het kiezen van de juiste verbeteringen
- Oefenen en Handige tips
Communicatieve vaardigheden
- Interpersoonlijke communicatie
- Interviewvaardigheden
- Het geven van feedback
- Communicatie bevorderen
- Oefenen en Handige tips
Adviesvaardigheden
- Wat is een advies
- Het adviestraject en -acceptatie
- Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
- Adviesstijlen en -strategieën
- Oefenen en Handige tips
Rapportagevaardigheden
- Procedures en instructies schrijven voor de doelgroep
- Zorgen dat diverse doelgroepen dezelfde boodschap onthouden
- Structureren van handboek teksten
- Oefenen en Handige tips
Presentatievaardigheden
- Presenteren voor de verschillende doelgroepen
- Luisteraars boeien en betrekken
- Presentaties structureren
- Oefenen en Handige tips
Praktijk en oefeningen
- Diverse praktijkoefeningen en cases en andere vormen van praktisch leren.
Werkzaam in zorg of Welzijn?
Kijk dan op de webpagina
Basisopleiding Kwaliteitsmanagement voor Zorg en welzijn
|