Je werkt als kwaliteitsmedewerker op een afdeling in een kleine organisatie of je bent net gevraagd om de functie van kwaliteitsmedewerker op je te nemen.
De verwachtingen van de organisatie nemen steeds toe en je wordt gevraagd mee te denken met het afdelingsbeleid.
Ook wil je graag serieus genomen worden door het management en je collega's.
Je wilt daarom graag de basis leren van kwaliteitsmanagement, weten wat de functie inhoudt en de vaardigheden die je voor je functie nodig hebt.
Tijdens de Basisopleiding Kwaliteitsmanagement leer je de meest essentiele onderwerpen om je uitdagende functie uit te voeren.
Tijdens de opleiding kan je met de coach en mededeelnemers jouw situaties doorspreken om tot inspirerende inzichten te komen.
|
 |
Praktische
informatie |
Data
en plaatsen |
|
|
|
|
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0224a.BKM-MKB
9 februari
23 maart
20 april
18 mei
15 juni
Examen 23 juni 2023
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0224b.BKM-MKB
23 maart
20 april
18 mei
15 juni
Examen 23 juni 2023.
Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0225a.BKM-MKB
15 juni 2023
7 september
5 oktober
9 november
7 december
Examen
22 december 2023
ONLINE / Amsterdam/Rotterdam/ Groningen/ Utrecht
Code: 1101.0226a.BKM-MKB
18 januari 2024
8 februari
7 maart
4 april
9 mei
Examen 31 mei 2024.
|
|
|
|
|

|
Opleidingsduur
5 dagen
10.00 uur tot 16.00 uur
Groepsgrootte max 12 personen. |

|
Opleidingsduur
|

|
Opleidingsduur
|

|
Afronding
Bij voldoende
resultaat ontvangt u het Certificaat Basis Kwaliteitsmanagement MKB. |

|
Kosten
Cursusgeld € 975,-
Literatuurkosten € 195,-
Opdrachtbegeleiding € 225
Examenkosten € 195,-
Bij online zijn arrangementskosten niet van toepassing.
Arrangement
(All you can eat and drink Koffie, thee, lunch) per dag
€ 24,50
Locatiekosten per dag
€ 49,50
|
|
|
|
|
Andere cursisten
kozen ook voor:
HBO
Kwaliteitsmanagement
|
|
Doelgroep
Eigenaren, kwaliteitsfunctionarissen /managers en alle medewerkers in kleine organisaties die kwaliteitsmanagement snel willen toepassen.
Doel
en opzet van de opleiding
De opleiding Kwaliteitsmanagement Midden en Kleinbedrijf biedt een totaaloverzicht en de
meest essentiële kennis en vaardigheden die binnen kwaliteitsmanagement een
rol spelen.
Door de zeer praktische invalshoek vindt een optimale aansluiting
plaats van de theorie op de dagelijkse praktijk.
Tijdens de opleiding maakt u
een aantal opdrachten, waarmee u zelf actief aan de slag gaat.
Voorbereiding en studiebelasting
Het doornemen van de theorie en het maken van de praktijkopdrachten betekenen een studiebelasting van ca 3 – 5 uur per studiebijeenkomst.
Opleidingsniveau
De opleiding wordt verzorgd op MBO+ werk en denkniveau.
Aanpak
Deze opleiding is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van kwaliteitsfunctionarissen en -managers.
De opleiding vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring van medecursisten gestimuleerd wordt. Voor de training ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.
Studiemateriaal
Ogive gebruikt de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op de opleiding. Voor aanvang van de opleiding ontvangt u het volledige studiemateriaal.
Methode
Wij maken gebruik
van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te
leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk. Hiermee is het
mogelijk ook tijdens de opleiding indinvidueel maatwerk te blijven leveren. |
Studieprogramma
In deze boeiende
opleiding komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Positiebepaling
kwaliteitszorg
- Wat is kwaliteit
- Ontwikkelingen van de kwaliteitszorg
- De kwaliteitssystemen, Arbo, milieu
- De kwaliteitsafdeling
- Rol van de kwaliteitsfunctionaris
Kwaliteitsmodellen
- nieuwste versies van INK, ISO9001:2015, IIP, JCI, HACCP, BRC, nieuwste versie van HKZ, Balanced Scorecard, kwaliteitshandvesten. Lean management
- Invloed van wetgeving, ARBO, WIA
Het
kwaliteitssysteem en -handboek
- Rol en toegevoegde waarde van een kwaliteitshandboek
- Werken naar een voortdurende verbetering van de bedrijfsresultaten
- Procedures opstellen
- Flowcharts maken
- Kiezen, invoeren en beheren van een kwaliteitssysteem
- Certificatie en accreditatie
Meten
en sturen van organisatiekwaliteit
- Methoden en technieken
- Werken met prestatie-indicatoren (KPI’s)
- Verbeteringen signaleren en invoeren
Interne
en externe audits
- Waarom audits?
- Rol binnen de verbetercyclus
- Organiseren van interne audits en voorbereiden van externe audits
- Het kiezen van de juiste verbeteringen
Communicatieve vaardigheden
- Interpersoonlijke communicatie
- Interviewvaardigheden
- Het geven van feedback
- Communicatie bevorderen
Adviesvaardigheden
- Wat is een advies
- Het adviestraject en -acceptatie
- Eigenschappen en vaardigheden van een adviseur
- Adviesstijlen en -strategieën
Rapportagevaardigheden
- Procedures en instructies schrijven voor de doelgroep
- Zorgen dat diverse doelgroepen dezelfde boodschap onthouden
- Structureren van handboek teksten
Presentatievaardigheden
- Presenteren voor de verschillende doelgroepen
- Luisteraars boeien en betrekken
- Presentaties structureren
Praktijk en oefeningen
- Diverse praktijkoefeningen en cases en andere vormen van interactief leren.
De opleiding wordt vaak gecombineerd met de training
Werkzaam in zorg of Welzijn?
Kijk dan op de webpagina
Basisopleiding kwaliteitsmanagement voor Zorg en welzijn
|