Post-HBO Procesmanagement


Post-HBO Procesmanagement

De opleiding Post HBO Procesmanagement is een zeer praktijkgerichte opleiding waarin u leert om in uw organisatie op strategisch, tactisch en operationeel niveau de beleidsprocessen, planningsprocessen en operationele werkprocessen te analyseren, het ontwerp te verbeteren en de organisatieveranderingen te begeleiden.



 

Praktische informatie

Data en plaatsen

Dag

Avond

E-Learning

     

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/ online
Code: 1312.233.PHPM

14 november 2023
12 december
16 januari 2024
6 februari.

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/ online
Code: 1312.232c.PHPM

16 januari 2024
6 februari
5 maart
9 april

Utrecht/ Rotterdam/ Amsterdam/ online
Code: 1312.232c.PHPM

5 maart 2024
9 april
7 mei
4 juni

   
     
 

Ogive - Dag opleidingsduur

Looptijd

4 dagen

10.00 uur tot 16.00 uur

Ogive - Avond opleidingsduur

Opleidingsduur

Ogive - ELearning opleidingsduur

Opleidingsduur

Ogive - Diploma-certificaat

Afronding

Na een voldoende resultaat ontvangt u het Ogive diploma "Post HBO Procesmanagement".

 

Ogive - Kosten

Kosten

Cursusgeld btw vrij (particulieren)
€ 1325,-

 
Studiematerialen
€ 150,- ex btw

 
Examen
€ 245,- ex btw

 

Arrangement All you can eat and drink (Koffie, thee, lunch) € 288 euro

Tijdens de opleiding vinden groepsoefeningen plaats.
Dan is het handig om bij elkaar op locatie te zijn.

Wanneer de voorkeur voor online les is, dan vervallen de arrangements- en locatiekosten.






LET op: Brochure aangevraagd?
Kijk ook in uw SPAM-box !


Andere cursisten kozen ook voor:

PostHBO_Procesmanagement-zorg-en-welzijn

 PostHBO_Procesmanagement overheid

Doelgroep

Procesmedewerkers, procesmanagers, kwaliteitsmedewerkers, kwaliteitsmanagers

Doel en opzet

Deze opleiding Post HBO Procesmanagement heeft als doel:
U te leren procesmanagement in strategisch, tactisch en operationeel perspectief te plaatsen.

Om dit te bereiken is deze opleiding overzichtelijk en efficiënt opgezet.
Alle essentiële thema"s waarmee u in de praktijk te maken krijgt, komen in deze opleiding Post HBO procesmanagement aan de orde.

U gaat in deze opleiding Post HBO Procesmanagement ook aan de slag met diverse nuttige praktijkopdrachten in uw eigen werksituatie.


Voorbereiding en studiebelasting

Het doornemen van de theorie en het maken van de procesmanagement praktijkopdrachten van deze opleiding Post HBO Procesmanagement betekenen een studiebelasting van ca 5 tot 7 uur per studiebijeenkomst.


Vooropleiding

Deze opleiding Post HBO Procesmanagement wordt op HBO werk- en denk niveau verzorgd.

Methode

De opleiding maakt gebruik van de methode Personal Performance Learning (PPL), die erop gericht is zowel actiegericht te leren als maatwerk te bieden binnen een opleidingsraamwerk.

Hiermee is het mogelijk ook tijdens deze opleiding Post HBO Procesmanagement individueel maatwerk te blijven leveren.
 

Aanpak

Voor de start van deze opleiding Post HBO Procesmanagement ontvangt u een schriftelijke intake om uw verwachtingen en leerdoelen te inventariseren en te verwerken in de opleiding.

Deze opleiding Post HBO Procesmanagement is zeer actief en praktisch, en volledig afgestemd op de behoeften van de deelnemer.
Deze opleiding Post HBO Procesmanagement vindt plaats in een veilige omgeving waarbij het uitwisselen van kennis en ervaring met medecursisten gestimuleerd wordt.


Studiemateriaal

Ogive gebruikt voor deze opleiding Post HBO Procesmanagement de meest actuele studiematerialen en middelen, die perfect zijn afgestemd op deze opleiding Post HBO Procesmanagement.
Voor aanvang ontvangt u het volledige studiemateriaal.

Afronding

In verband met het praktische karakter van deze opleiding Post HBO Procesmanagement wordt de opleiding afgesloten met een klein werkstuk over een procesverbetering in de eigen organisatie.




Studieprogramma

In deze opleiding Post HBO Procesmanagement komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Strategisch Proces Management

  • Positionering
    Vaardigheden van de adviseur
  • Stakeholder / Relatie analyse
    Klantprocessen bepalen
  • Analyseren van problemen en processen, diagnose
  • Bepalen kritische processen met meerwaarde
  • Meetbaar maken van processen
  • Procesverbeterplan opstellen
  • Klanttevredenheid verhogen
  • Processen beheersen
    Six sigma


Change management

  • Verandering laten aansluiten op missie, visie en strategie en cultuur
  • Waarom veranderen zo gecompliceerd is
  • Samenhang tussen bedrijfs-, politieke-, technische systemen en cultuur.
  • Veranderingsstrategieën en benaderingen
  • Soorten interventies en het interventieplan
  • Welke communicatie werkt wel en wat niet?
  • Hoe krijg je ze mee
  • Omgaan met weerstanden en conflicten
  • Leiden van een verandertraject